Veelgestelde vragen

Lees hieronder veelgestelde vragen

Als je de verkoop van jouw product(en) bevestigt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Hierna volgt een mail met een verzendlabel waarmee je jouw toestel gratis verzekerd kan versturen. 

Zorg ervoor dat je het te verkopen toestel bij de hand hebt. Wij vragen je namelijk om het imei-nummer in te voeren, deze kun je vinden op de achterkant van de doos.

Na verkoop dien je de bevestigingsmail uit te printen samen met het verzendlabel. Je kunt vervolgens het toestel en de bevestigingsmail in een stevige doos verpakken, en daarop plakt u het verzendlabel. Hierna kun je het pakketje afgeven bij een PostNL-punt.

Als onze experts van mening zijn dat de staat van je apparaat niet overeenkomt met de gegeven beschrijving tijdens je bestelling, kun je per email een nieuw prijsvoorstel of een koopweigering ontvangen. Je hebt 14 dagen om ons je antwoord door te geven. Na verloop van deze termijn beschouwen we de overeenkomst, en dus het nieuwe bod, als aanvaard.  

In het geval van een nieuw aanbod kun je: 

  1. Het nieuwe bod accepteren 
  2. Het nieuwe bod weigeren en een aanterugzending vragen.

Het kan zijn dat een toestel ontbreekt op de site. Neem in dit geval contact met ons op via mail. Wij zullen je binnen 24 uur laten weten of we interesse hebben in jouw toestel en een concreet aanbod doen.

De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod, wij proberen je het bedrag te betalen die je gemiddeld ook op bijvoorbeeld Marktplaats of Ebay zou ontvangen. Via Alecta heb je altijd een gegarandeerde verkoop, je hoeft niet langer te wachten of een koper komt opdagen maar hebt binnen 24 uur het geld op jouw rekening.

Nadat wij het toestel hebben ontvangen wordt deze gecontroleerd en ingeboekt. Als het toestel aan alle voorwaarden voldoet die op de product pagina staan vermeld, maken wij het afgesproken bedrag over naar jouw bankrekening. Je ontvangt hierna een mail met de bevestiging van de betaling.

Voldoet jouw toestel niet aan de gestelde voorwaarde, dan zullen we contact met je opnemen voor een tegenbod of afwijzing. Let op; bij een afwijzing dien je zelf de verzendkosten te betalen.

Nieuwe toestellen voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden:

  • In de originele verzegelde verpakking
  • Gloednieuw en nooit gebruikt
  • De kwaliteitssticker of het cellofaan zit nog om de doos
  • De verpakking is nooit geopend geweest
  • In het geval van een Apple product: iCloud is nooit geactiveerd
  • Toestel is niet geactiveerd

BINNEN 24 UUR OP JOUW REKENING

Een toestel verkopen is nog nooit zo makkelijk geweest.